National Day Holiday

13 oktober 2010 - Wuxi, China

Lieve familie & vrinden,

Deze keer weer een blogje in het Nederlands, zoals beloofd. Hoef ik mn roomie ook niet te vragen of ik een woord wel goed gespeld heb en vervolgens een discussie te krijgen over Amerikaanse / Engelse spelling.

Hoe gaat het met jullie? Heb al een tijdje niks van me laten horen, want ik had vakantie :D De Nationale Dag Vakantie. De dag van het onstaan van de Volks Republiek China duurt namelijk 7x zo lang als een normale dag en is een goede reden voor massale Volksverhuizingen door China heen. Aangezien we hier met kerst weer de volgende vakantie hebben, was dit voor veel mensen de laatste kans om dit jaar te reizen en meer van China te zien of familie op te zoeken. Ik had ook (enigszins vage) plannen gemaakt met Christie en andere vrienden om naar een enorm meer Tai Hu Lake bij WuXi te gaan, ten westen van Shanghai. De dag van tevoren kwamen we er echter achter dat die twee vrinden blut waren (letterlijk 4 euro), maar gelukkig was er nog meer animo en uiteindelijk zijn we toch nog met z'n drieen naar WuXi gegaan.

Helaas konden we pas om 4 uur uit Shanghai vertrekken mede door sloomheid en mede door vreemde vertrektijden van de trein, waar geen regelmaat in te ontdekken was. Eenmaal aangekomen in WuXi was er geen een hostel die ons wilde laten overnachten, omdat we buitenlanders waren. Schijnbaar moeten ho(s)tels daar een vergunning hebben om paspoorten vast te kunnen houden. Weer wat geleerd:) Uiteindelijk kwamen we terecht in de Marriot, midden in het centrum, met een dikke korting ook nog, dus dat was wel prima haha. Aangezien de minibar te duur voor ons was, hebben we een paar biertjes naar binnen gesmokkelt en daarna WuXi onveilig gemaakt. Het nachtleven was niet helemaal hetzelfde als in Shanghai, dat kan ik wel zeggen... In de club waar wij waren waren nog 2 andere westers uitziende meisjes, verder alleen maar locals, wat ons wel een paar gratis drankjes opleverde en een paar leuke gesprekken met aangeschoten Chinezen :)

Nu dachten wij dat we de volgende dag naar een authentiek Boeddistisch eiland zouden gaan, maar het bleek heel erg touristisch (vooral tijdens National Day Holiday) te zijn. Alles was nep. Zelfs de enorme gouden ApenBudha :( En de Apengrot. Maar het was alsnog ontzettend leuk eerlijk gezegd. Juist omdat het nep was misschien... Verrassingselementje :P  Er was ook een LiefdesTempel haha, waar stelletjes heen gaan om hartjessloten te hangen aan enorme kettingen (zie foto's) en vrijgezelle meisjes (vooral meisjes eerlijk gezegd) heen gaan om te bidden voor de liefde. We hebben ook nog rond het meer gefietst en vriendjes gemaakt met een jongetje dat met z'n mamma aan het vissen was.

We gingen diezelfde dag alweer terug, dus het was een erg kort tripje, maar heb me zeker vermaakt :) De vrijdag en zaterdag daarna had ik wel gewoon school (Chinese logica) en bijles, dus ben weer nieuwe woordjes aan het leren enzo :) Echt. Heb gisteren zelfs pizza besteld in het Chinees. Nog best lastig eerlijk gezegd, maar uiteindelijk hebben ze wel de goede pizza gebracht!

Volgende keer weer meer en in het Engels :D xxx Evelien

ps Eindelijk schoenen in mijn maat gevonden!!! Wel bij westerse winkels met westerse prijzen, maar ala, kan ik in ieder geval schoenen passen :) Begon al afkickverschijnselen te vertonen.

1. Amber:
    13 oktober 2010
    Eef eef eef, biertjes in het Marriot naar binnen smokkelen... Zo heb ik je toch niet opgevoed!?
  2. Mama:
    15 oktober 2010
    Hey - ik had net een reactie geplaatst maar ik zie hem niet! Ik moet gewoon harder op het verstuur knopje geloof ik.Leuk verhaaltje weer en ik zie dat je het erg naar je zin hebt op de foto's. Maar die foto van de voeten op die hele hoge toren bevalt me niets. Zeg me dat het niet jouw voeten zijn ... xxx mama
  3. Peter van der Veer:
    17 oktober 2010
    Hallo Eenie,

nou dat is een mooi verhaal.

Welke eiland was dat weet je dat nog? Putuo?

Wat een enge foto met die voeten en die hoogte/diepte.

Je maakt wel bijzondere dingen mee.

Bel je snel?

Kus Pappa en Gemmaxxxxxx
  4. klasina:
    17 oktober 2010
    Hai lief lotusrijstkorreltje oftewel Fan Ai Lian, Ni hao ma? Wat een belevenissen, ik ben onder de indruk! Ontzettend leuk je blog te lezen en heb er bewondering voor dat je alleen zo'n ervaring aangaat, je hebt wel lef! Vanmiddag komen je moeder en Gemma hier logeren. Raar hoor zo zonder jou en Tessa (Edinburgh), tsja dat krijg je met van die grote dochters die uitvliegen. Heel veel plezier verder en ik blijf je blog lezen! liefs, Klasina
  5. Moosie:
    21 oktober 2010
    Still reading your blogs, ofcourse! And still jealous cuz it still sounds awesooome! (Zo, kunnen je Engelse matties mijn bericht ook lezen! :D)

Lieeeeefs ik mis je! xxxxxx